Friday, August 25, 2017

, , , , ,

KISAH PENGALAMAN SEORANG PRAMUGARI BERSAMA TUN M

Kisah Benar dari pengalaman seorang pramugari MAS.

Ni aku nak bagi tahu kenapa of late aku hangin jer....aku ni dulu pramugari banyak kali aku berurusan dgn tun m...banyak kali dia dan isteri atas kapal aku dan aku juga bawa dia dgn kapal B777 ke Morocco Libya Bahrain diatas penerbangan khas dan banyak kapal2 lain lagi....aku tengok satu2 nya pm yg masuk tandas pesawat bersih keluar dari tandas pun bersih sinki siap berlap....tun baca surat kabaq buka satu2 dgn pen dgn buku nota salin note apa tah...tapi aku habaq mai dia boleh susun elok2 lipat kemaih....dia ketua melalui tauladan....dia tak bagi bubuh cart arak tak boleh merokok atas kapal padahal boleh sangat kapal chartered khas kalau dia nak bagi menteri2 dia merokok....aku ingat atas kapai tun m pi ekonomi kelas aku ikut belakang dia entourage2  yg macam beruk dok usha pramugari tiba2 dok sengap takut tun m sound....aku ingat yg paling bising@hinggaq ataih kapai samy vellu sibukkk dok suruh panas makanan vegetarians dia duk belakang tun sengap kecut teloq2 kalau dak mcm kapai karam....hinggaqqq... tu la samy vellu tun m pm yg sangat tertib bijak berwawasan contoh melalui tauladan dia tak perfect tetapi dia terbaik diantara yg terbaik....bila hangpa new kids on the block buat mcm tu pada negarawan yg paling aku hormat aku respect dan aku sayang pada tun dan tun asmah aku sangattt sedih....aku geram sangat tapi aku tak boleh nak buat apa...aku ni sapa pramugari pencen awai....



kenapa hangpa tak tau hormat kat orang tua yg bina Malaysia...kenapa hangpa panggil dia pi siasat dia....aku ingat tun asmah mana2 ,pi beg tangan dia hak tu la dia pakai gelang mutiara satu subang kecil cincin kecik.... tun dia nampak dia tau pemimpin sekarang dah off track....dengaq lah cakap dia susah sangat ka....cuba bapa hangpa umoq 90thn masih berjuang utk negara aku rasa hangpa pun sedih...ni aku dok teriak tulis ni....kalau dia tak kenang budi diktator maha zalim buat apa dia serah balik pada anak tun razak tampuk pemerintahan ni....baik dia bagi anak dia....dia ingat jasa tun razak....aku sedih hangpa buat tun m mcm2 biaq apa hangpa kata tapi aku orang kecil ni bangga dapat kenai tun dan bekerja utk tun di ataih kapai dulu....hangpa jgn berani usik idola aku....selain TGNA TUN M juga idola aku.

Sambung lagi..

Inilah PM yg berkerja atas kapal menulis..membaca...meeting dari Kl ker Morocco...berehat kejap...tun siti siap ubat atur elok tun m ambil satu2 dan makan ubat...tun suka coffee black....gosok gigi kemas2 tidur kejap....bangun pergi tandas buka nota check apa nak berucap di Morocco...anak2 tak ikut pun tak pakai private jet pun....kalau anak dia atas kapal pun duduk economy....nak jumpa pak dia marina asked permission dari kami cabin crew...memang tak dak upgraded nyer sebab pak dia PM tun tak bagi. tun makan sikit selalunya buah buahan...tapi tun siti yg jamah dahulu jika apa2 isteri beliau lah terkena dulu....tun siti memang isteri yg taat....lemah lembut dan sangat peyayang...tengoklah pakaian tun pm yg sentiasa bersedia berkhidmat....wartawan dari belakang anytime boleh terus shoot utk interviews.....tun manusia biasa khilaf pasti ada tetapi dia bukan make blunders ...salah guna kuasa atau wang negara....



ps...gambaq ni dah lama blurr sikit yg terang tak boleh terlalu ketat baju dan susah nak edit bab rambut tu.so pakailah cermin mata jika mata kabur....jika selalu hangpa tengok terang yg ni kelabu jgn susah hati mata you all ok .....gambaq ni yg kabur.

Fb: Hamsina Hamzah
Share:

0 comments:

Post a Comment