Wednesday, August 23, 2017

, , , , , , ,

INFO TERKINI - BOIKOT DURIAN TIMBANG KILO TELAH BERKESAN, RAMAI PENIAGA MERUNGUT

INFO TERKINI - BOIKOT DURIAN TIMBANG KILO TELAH BERKESAN, RAMAI PENIAGA MERUNGUT




Hasil tinjauan dalam media sosial hari ini ramai peniaga durian up status mengenai penjualan durian mereka dan kenapa harga mahal dan nengapa yang dijual pakai timbang kilo.

lihat bawah ni...



Ada juga peniaga yang menjual secara tompok tapi masih dikatakan mahal. Niat peniaga ingin kongsi dengan pembeli supaya dapat merasa nikmat buah durian yang kini harga semakin meningkat.



Segelintir pembeli tidak faham atau buat-buat tidak faham betapa sukarnya peniaga berurusan dari mendapatkan durian hingga menjual.


*Pembeli boleh buat pilihan masing² , sekiranya rasa mahal tak perlu beli. dan rasanya tak perlulah di perbesarkan kerana kuasa membeli di tangan pembeli.


ketahuilah bahawa, bila berlaku lambakan barang niaga yang tidak laku dan permintaan kurang, makan harga sesuatu barang itu akan jatuh.

*Beberapa komen dari netizen yang kurang puas hati, mungkin mereka tidam faham situasi atau masih bermimpi berada di tahun 80an..




*BANTULAH PENIAGA MELAYU KITA INI MENCARI REZEKI, ANDAI MAHAL BOLEH CARI DI TEMPAT LAIN. TIDAK PERLU VIRAL DAN KONDEM MEREKA, KITA MASING² MENCARI REZEKI DI ZAMAN EKONOMI YANG MENCABAR INI*

Anda boleh buat rumusannya sendiri.


*p/s: setakat saya kenal penjual durian tompok atau timbang, mereka menerima ganti sekiranya durian buruk atau rosak. sesetengah peniaga berniaga dengan jujur.

Share:

0 comments:

Post a Comment