Friday, January 17, 2020

, , , , , ,

DISKAUN SAMAN PDRM (POLIS) SEBANYAK 50% MULAI 18 JANUARI 2020 HINGGA 22 JANUARI 2020 - CARA BAYAR SAMAN MENGGUNAKAN APP MYEG MELALUI TELEFON

DISKAUN SAMAN PDRM (POLIS) SEBANYAK 50% MULAI 18 JANUARI 2020 HINGGA 22 JANUARI 2020 - CARA BAYAR SAMAN MENGGUNAKAN APP MYEG MELALUI TELEFON


Jumaat 17 januari 2020, saya kena saman pdrm/polis sebab parking menghalang lalu lintas.  salah saya ;(

kat resit saman ni xde tulis harge...

oleh kerana first time kena saman parking polis ni, saya telah google nak tahu berapa caj/nilai saman..

saya buka web myeg dan semak la harga saman tersebut..


woww rm100 banyak juga nilai nya tu.. tapi saya bernasib baik sebab ternampak la banner diskaun 50% bayar saman pdrm/polis melalui online.

saya terus install app myeg pada telefon dan terus bayar.
1. mula2 buka google play store (android user) dan terus install. siap install regiater akaun baru bagi yg belum ada akaun atau logmasuk bagi yg dah ade akaun myeg.

selepas log masuk ,anda akan terus masuk ke menu pilihan semakan saman dan lain2 fungsi..

kat menu ni saya pilih PDRM summon.. sebab saya kena saman pdrm/polis dan nak bayar dengan 50% diskaun saman diberikan hanya untuk saman pdrm/polis sahaja.


masukan nombor kad pengenalan mykad, terus dia detect.


pilih smaan nak bayar dan tekan butang PAY SUMMON



lepastu akan tertera jumlah total untuk dibayar termasuklah caj services dan tax. okay la masih kurang dari harga asal rm100. teruskan dengan tekan butang PROCEED TO PAYMENT.


anda akan dibawa ke menu pilihan cara bayaran sama ada melalui FPX (online banking) atau kad credit. saya pilih fpx sebab saya ada online banking.


pilih la bank mana yang anda ada..saya maybank
kat situ maybank tidak kelihatan, jadi tekan VIEW ALL BANK nanti akan keluar semua senarai pilihan bank bank lain dan pilih la.


dah pilih bank teruskan tekan butang PROCEED TO PAYMENT..


anda akan dibawa ke menu log masuk akaun pilihan anda. lepastu log masuk kan terus bayar sama macam anda membeli online..





okay.. selesai..

selamat membayar saman pdrm/polis :)


Share:

1 comment:

  1. If you're trying hard to lose weight then you need to start using this brand new personalized keto diet.

    To create this keto diet, certified nutritionists, fitness trainers, and professional chefs joined together to produce keto meal plans that are productive, decent, economically-efficient, and satisfying.

    Since their launch in early 2019, 1000's of people have already transformed their figure and well-being with the benefits a proper keto diet can offer.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-certified ones given by the keto diet.

    ReplyDelete