Saturday, September 9, 2017

, , , , , , , , , , , , , , , ,

INFO - CARA KENAL PASTI SCAMMER BITCOIN BTC ATAU YANG ASLI

HATI-HATI DENGAN SCAMMER BITCOIN (BTC)

JANGAN TERPEDAYA... PASTIKAN BERILMU DAHULU...



Fakta vs Auta oleh scammer & macai scammer...

Saya rasa, saya tidak perlu menulis pengenalan mengenai Bitcoin, semuanya ada di internet.. sila google dan baca, jangan malas malas, kerana orang malas sentiasa bodoh, dan orang bodoh senang ditipu,

Saya tertarik dengan suatu comment dari seorang rakan fb pada post saya yang lampau, mungkin beliau tidak membaca blog

BLOG INI : http://BitcoinAlert.Livejournal.com



Yang mana saya telah menulis dan membongkarkan banyak skim mengenai Bitcoin.

Rakan saya itu bertanyakan, Bitcoin ini bersandarkan kepada apa ?

Saya ulangi, Bitcoin ini bersandarkan kepada kerja keras dan kos untuk mengeluarkannya.

Sebagaimana wang fiat, wang fiat bersandarkan apa ? ada antara anda akan menjawab, kepada emas.

Jikalau begitu, EMAS BERSANDARKAN KEPADA APA ? Emas bersandarkan kepada kesusahan untuk mendapatkannya, penat lelah memecah batuan, bergadai nyawa didalam lombong dan pelbagai kos kos lain.

Begitu juga Bitcoin, Bitcoin bersandarkan kepada kos untuk mendapatkannya, kos perkakasan electronic seperti computer, servers,  kos electric yang tinggi dan sebagainya.

Faham ?

-

Perlu diingatkan, bitcoin tidak scam... bitcoin adalah matawang, instrument jual beli.

Yang menjadikannya scam, ialah apabila orang menggunakannya untuk membuat penipuan, atau skim piramid ponzi MLM dan sebagainya.

Bitcoin adalah seperti matawang fiat. Tiada beza... orang buat scam pun guna matawang fiat. Adakah matawang fiat scam jikalau begitu ?

-
-

Sekarang ini, tahun 2017... tiba tiba sahaja nama Bitcoin naik panas meletop letop, hinggakan ramai kawan kawan saya yang dah lost contact pun boleh contact saya bertanyakan tentang Bitcoin ini.

Terus teranglah saya katakan... DAH BASI !!!

Sewaktu saya hendak buat mining farm 2 tahun dulu, sekitar pertengahan tahun 2015. Bila saya bercakap mengenai Bitcoin... melayu melayu bodoh late comers ni terpinga pinga, ternganga nganga tidak faham, kerana ianya adalah sesuatu yang baru. Kemudian muncul lah scammer meniru. Hairan pula melayu melayu bodoh ni boleh tidak terpinga pinga, kerana apa ? kerana dijanjikan bulan dan bintang. Melayu ni, kalau dijanjikan labur RM 1 dapat RM 1 Juta, tak faham pun terus jadi faham. Itulah kebodohan melayu brainless ini. Jujur saya cakap.

Saya bukan bidan terjun untuk menceburi sesuatu, saya membuat kajian dan homework terlebih dahulu. Tidak sebagaimana scammer dengan macai macai brainlessnya, seperti ENCIK "Johan Jude Martin" (Johan Abdullah), seorang macai tahi MLM dan macai peringkat low class bawahan politik desperado. Mat Tak, Tak Cik (Mat Ketak, Otak Kecik), atau seperti MD KhairulFadli bin Mestor, yang sampai sekarang masih lagi tidak menjadi jutawan dengan skim Bitcoin mereka. Hairan... kah kah kah...

.

Jikalau zaman tahun 2015 dahulu pun kos untuk melakukan Bitcoin mining ini pun sudah terlalu tinggi (mahal), tidak payah fikirlah sekarang tahun 2017.

Banyak perkara yang harus diambil kira untuk mining bitcoin ini. Tidak sebagaimana scammer, cakap pakai air liur, bukannya melalui otak. Sebab mereka ini bodoh, mereka mana ada paperwork kajian, mereka tiada itu semua, mereka tidak peduli pun kos berapa dan apa, mereka hanya hendak tipu duit orang. Itu sahaja.

Sewaktu saya hendak buat Bitcoin Mining tahun 2015 dulu, kapasiti yang saya hendak buat ketika itu ialah 100 PH/s. Jikalau menjadi, ianya akan menjadi antara mining farm bitcoin yang terbesar sekali didunia, TOP 3 biggest.

Dan untuk kapasiti 100 PH/s itu, bill electric nya sahaja RM 2.8 Juta sebulan. Tidak termasuk kos kos lain.

Pada ketika itu, dengan kapasiti 100 PH/s, saya boleh mendapat sekitar 5000 - 7500 BTC sebulan.

.

Miner Server yang saya hendak gunakan ketika itu ialah dari jenis SPONDOOLIES SP50, yang mana setiap satu miners nya berkapasiti 110 TH/s.

SP 50 Spec lihat sini : http://bit.ly/2vUDMTZ

Yang mana, hanya 10 sahaja miner server ini, sudah menyamai dengan kapasiti 1100 TH/s atau 1.1 PH/s...

Dimana saya bercadang hendak membeli 909 x unit SP 50 ini untuk menjadikannya 110 PH/s. Yang mana harga sebuah miner ini, tidak perlu saya sebutkan, karang ada scammer dan macai scammer yang bodoh plagiarised dan hendak tunjuk pandai seperti Johan Abdullah atau MD Khairulfadli yang bodoh itu.

Saya memilih SPONDOOLIES SP 50 ini kerana, pada ketika itu, mereka adalah syarikat milik israel, dibina dan dicipta oleh pakar pakar computer dari israel. Dan SP 50 juga menggunakan system BLADE SERVER. Dan percayalah, miners mereka ini yang paling efficient. Apa barang BITMAIN... scammer bodoh sahaja dok bangga dengan Miner Bitmain mereka, sebab itu sahaja mereka tahu. Brainless, mana tahu benda lain, mereka mana ada kajian, mereka ikut orang dan trend.

Untuk membeli SPONDOOLIES SP 50 ini, hanya untuk members sahaja. Tidak dibuka dan tidak dijual kepada non-members, sorry... scammers are not welcome in the club.

Berbanding dengan penggunaan AntMiner S7 dari BITCOIN ketika itu, yang paling canggih hanya S7 itu sahaja lah. Dengan Kapasiti 4.7 TH/S setiap satu miner.

Ertikata lain, saya memerlukan 21,276 x unit S7 ini untuk menjadikannya 100 PH/s... gila tak gila lah, siapa nak crimp RJ45 atau buat layout cabling untuk miners sebanyak ni, masuk air... 8 kali kiamat pun tak habis lagi buat crimping. Scammer reti ke buat crimping sendiri ? kah kah kah lu orang sembang, babi pun boleh terbang... pakar konon, crimping cable pun tak reti, pakar kepala bapak kau lain Encik Johan Mat Ketak Otak Kosong Brainless.

Anda nampak berbezaannya ? Made in Israel vs Made in China ? Blade system, lebih power efficiency dan lebih space saving, dan lebih time saving nak setup.

Dan Pihak Spondoolies tidak dapat untuk membekalkan sebanyak 909 unit miners yang saya minta itu, kerana mereka tidak mampu untuk catch up dengan demand dari pelombong bitcoin utama dunia.

Maka saya pilih untuk menggunakan AntMiner S7 dari Bitmain itu, mereka boleh supply. TETAPI... saya tidak berjaya raise RM 36 Juta crowdfunding bagi menjayakan project ini. So saya tinggalkan. TETAPI kajian yang saya buat, masih ada dengan saya.

-

Jadi, saya sarankan kepada anda... usahlah terpedaya dengan BITCOIN GOLD RUSH INI... sudah terlambat, kosnya terlalu tinggi, takut nanti tiada untung.

Antminer S9 yang terbaru ini pun, menggunakan electric yang sama seperti S7 dahulu. Maka perkiraan electric nya juga tidak lari, iaitu RM 2.8 Juta sebulan, bagi setiap 100 PH/s di Malaysia.

Untuk 1 Antminer S9 (1400watt), consumption electric nya sebulan adalah sekitar RM 550 sebulan, pada kadar RM 0.59 per/KWH.

Kadangkala, saya kelakar tengok Pelombong Bitcoin wannabe ini, tiada homework, tiada kajian, main sebat sahaja buat.

1.)  Nak buat mining farm, tapi guna single phase electric. Memang tak stable lah electic, bila electric tak stable, innefficiency total lost. Result in penggunaan electric yang tinggi. Dan silap silap hari bulan, boleh terbakar rumah atau tempat tu.

Single Phase max Amp ialah 100A... kalau dah running banyak miners, panas cable tu dan terbakar.

Baca contoh disini : http://bit.ly/2xFU99i

.

2.) Tahukah anda, berapakah suhu yang sesuai untuk data center atau untuk mining farm ini ? Ohhh tidak... saya tidak akan beritahu disini, sebab nanti adalah scammer dan macai scammer yg akan plagiarised ilmu aku pastu tunjuk pandai, padahal bodoh piang masing masing.

Tahukah anda, jika anda membeli air-cond, ramai yang tidak ambil kira factor suhu badan manusia ?

1 orang manusia, yang tidak berbuat apa apa, anda hendaklah tolak (minus) -500 BTU dari kapasiti air-cond tersebut, dan (minus) -2000 BTU jika orang itu jogging dalam air-cond (contoh di Gym yang berair-cond).

Tahukah anda, 1 mining server yang running full throttle 100%, berapa banyak BTU yang harus di tolak ? tak tahu ? (minus) -5000 BTU...

Setakat air-cond cap ayam kau 1hp (9000BTU) tu, tolak -5000 BTU... memang berasap lah... kah kah kah...

Kerana itu, banyak pelombong cap ayam takde research kat Malaysia ni, membuat mining farm tanpa penyejukkan yang sempurna. Hanya kipas dan exhaust fan sahaja... kah kah kah... kena pula tengah hari terik, mmg suhu dalam bilik tu 30celcius lah, suhu miners boleh cecah 60-80c punyalah... mmg efficiency mining tu akan drop 30%-40% dari 100% efficient capasity.

YES.... I am a very detail and technical person... ingat brainless macam tahi MLM Vemma si Johan Mat Ketak tu ke ?

Maksud saya, ibaratkan miner itu seperti sebuah kereta, jikalau kena dengan suhunya, meter boleh ditekan sampai 100km/j, tetapi kerana panas dek tiada penyejukkan, hanya boleh tekan top speed max 60km/j sahaja. Decreases / deficit / depreciate.

YA... processing power akan decreses / deficit / depreciate bila processor panas atau barangan electronic (chips) panas.

Faktor ini, bodoh ini semua tidak ambil kira.


Faktor lain, ialah bila mining room itu bukanlah dust proof atau clean environment. Biasalah Malaysia panas, habuk confirm sekejap sahaja akan menjadi tebal 2 inci. Ini juga akan menjadikan miner server itu panas. Adakah anda rasa pelombong ini akan cuci habuk itu setiap hari ? Ohhh TIDAK... kerana servers kena on 24jam untuk mining buat duit.... bila masa mereka hendak cuci ? maka di situ juga, innefficiency terdapat.

( * belum lagi saya bercakap mengenai PSU efficiency dan innefficiency.)

.

3.) MAKA... jika dah terdapat innefficiency sebanyak 40%...




Dan jika anggaran bagi sekian kapasiti miner boleh mendapatkan sekian banyak bitcoin. Apa jadi in real time nya ?

Jika anggaran boleh dapat sebanyak 10 BTC, tetapi ada innefficiency sebanyak 40%. Maka, hanya akan dapat 6 BTC sahaja.

Faktor ini, mereka scammer dan macai scammer pelombong bitcoin bodoh piang tidak ambil kira... haaa... haaa... haa... lepas ni ramai lah nak tunjuk pandai dengan ilmu aku ni, pas tu paling bangsat nak tunjuk pandai kat aku, tak sedar diri aku yang mengajar dia. Ramai dah babi macam ni aku jumpa, alasan mereka, mereka belajar dari Meor...Meor tu plagiarised belajar dari aku lah babi !!!

.


4.) Bitclub Network, skim ponzi MLM Piramid yang menggunakan helah bitcoin mining.

Ya... memang mereka melakukan mining. Tetapi kapasiti mereka sebenarnya kecik. Yang kononnya sampai 300 PH/s tu ialah kerana mereka buat pool mining... yang membawa erti, ada miner kecil kecilan lain dari serata dunia yang connect kepada strata pool server mining mereka untuk mendapatkan "aggregate" kapasiti. Mereka sebagai hub (pool) hanya mendapat fee kerana connect kepada pool mereka.

Dan mereka juga dapat gebang orang ramai kononnya mining farm mereka besar. Padahal kecik sahaja, kerana saya berani bet, 50% dari kapasiti mining mereka adalah bukan milik mereka, tapi milik dari pool mining yang mereka buat.

Sukacita saya hendak maklumkan, Bitclub Network mengatakan mining farm mereka di Iceland. kononnya electric mereka murah.




Tahukah anda, mining farm mereka terletak dengan infrastructure Hydro ? yang mana kadar electric nya ialah USD $ 0.10 per/kwh ? atau sekitar RM 0.43 per/kwh, tidak banyak beza dengan RM 0.59 di Malaysia.

Perbezaan 0.43 dgn 0.59 ialah 16%...

Jika sebelum ini saya katakan, bagi setiap 100 PH/s kos electricnya ialah RM 2.8 Juta sebulan, minus jer lah dengan 16% tu, maka... maka kos electric bagi kadar 0.43 adalah RM 2.35 Juta sebulan bagi setiap 100 PH/s.



Simple math... budak terencat pun boleh kira... scammer dan macai scammer brainless mana reti kira costing, mereka hanya nampak untung, sebab otak mereka hendak tipu duit orang, mereka mana ada kos pun, sebab semuanya auta.

Anda bayangkan, bill letrik hampir mencecah RM 10 Juta sebulan seandainya 300 PH/s. Then bagaimana mereka hendak bayar 100,000 orang pelebur bodoh mereka ? Belum kira bayaran komisyen, pairing and bonus kaki sotong kepada leader @ networker mereka. Mungkin mereka buat part time jual bontot mereka pada waktu malam... adalah untung lebih.

-
-

So... kesimpulan saya. Tak payah melabur dalam buat mining bitcoin ni. RUGI !!! Kos terlalu tinggi... Risk pun tinggi...

Kalau betul dah desperate sangat nak ada bitcoin atau simpan dalam bitcoin... cara termudah, kau jual barang atau service, suruh orang tu bayar dalam bitcoin... mana dia nak beli bitcoin atau dapatkan bitcoin, itu dia punya pasal. Inilah cara paling selamat dan the lowest risk...

Rumah pun orang jual boleh bayar pakai bitcoin sekarang ni oiiii... lama sangat ke tertidur dalam gua ?

Kalau gatal pungkok juga nak mining bitcoin ni, beli miner server sendiri, mining lah sendiri, jangan labur pada orang. Itu semua KARUT !!!

Sebab, dalam mudah.my ramai orang hendak menjual mining farm kecil mereka. Kenapa jual kalau ianya begitu menguntungkan ?





Ada dalam sebulan dua lepas, ada mamat ni nak jual set mining Antminer S9 dia pada harga RM 89,000. Dia punya poyo tulis, nak jual sebab bilik dia panas ada miner servers tu semua. Itu alasan dia nak jual, pastu siap cakap, dia boleh bagi consultation macam mana nak buat kalau ada masalah, dengan bayaran RM 10,000 lagi.

Itu paling kelakar dan bodoh... kalau dia pandai sangat, kenapa masalah "panas" bilik tu dia tak boleh selesaikan ? kah kah kah... nak jual air liur consultation, masalah dia bilik panas pun dia tak boleh selesaikan.... fucking brainless...

Anda nampak permainan mereka ? bila tiada untung, mereka kata bermacam macam alasan. Maka, tak payah lah terjebak... kalau untung kaw kaw, mereka takkan jual lombong emas mereka itu. Simple COMMON SENSE...

.

Last but not least...

Mengenai Bitclub Network tu, mereka telah disenaraikan dalam alert list BNM.

Dan kalau ada leader mereka dok tunjuk statement mereka dapat berkeping keping BTC... tak payah percaya, itu semua bitcoin dari commission (komisyen), pairing bonus, kaki sotong dan sebagainya... bukannya dari mining, mining mereka dapat berapa sen jer... harus di ingatkan, mereka networker tahi skim MLM, mereka lah paling banyak dapat, sekali recruit orang, 30% komisyen.

Cuba suruh mereka tunjukkan hasil dari mining mereka... kah kah kah kirim salam mereka nak tunjuk, mereka hanya tunjuk duit yang masuk ke wallet bitcoin mereka, duit hasil dari recruitment, pairing, kaki sotong MLM dan sebagainya. 

Sudahlah peleburan RM 500k (pakej termahal) dalam Bitclub Network, anda tidak diberitahu berapa kapasiti mining power dari total aggregate adalah milik anda... mereka boleh manipulate atau exploit disitu, ohhh hari ni tak untung, anda cuma dapat 0.0000000001 BTC ... padan muka kau brainless !!! 8 kali kiamat lagi pun kau takkan balik modal. Contract takde, syarikat pun takde, alamat pejabat pun takde, kau nak tuntut or saman macam mana ??? Orang cakap taknak dengar... 

-
-

Sila layari website dibawah, sebagai rujukkan.... 

1.) Antminer S9 Review – 6 Things You Need to Know Before Buying 
https://99bitcoins.com/antminer-s9-review/

.

2.) How Much Antminer S9 can make per month
https://www.youtube.com/watch?v=D03GyDBMqkM

.

3.) How Much I spend on electricity mining bitcoins for two months
https://www.youtube.com/watch?v=ToPI8UfGSEk

.


*sumber ~ https://m.facebook.com/groups/574825805979296?view=permalink&id=1322405031221366

























Share:

2 comments:

  1. Hahahahaha🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 adui....tertipu lagi aku😆😆😆😆😆 meskinla kalau ni mcm no no no no😆😆😆😆😭

    ReplyDelete
  2. Saya pun tertipu nasib tak berpeluh ribu

    ReplyDelete